Skip to main content

Η αρχή

Ο Γεωργιος Κυριακιδης Είχε σπουδάσει τη φωτογραφική στην Πόλη σ’ έναν διακεκριμένο καλλι­τέχνη ονόματι Κουριώτης. Με τη μικρασιατική καταστροφή ήρθε στην Ελλάδα σε ηλικία 22 ετών (είχε γεννηθεί το 1900). Άνοιξε το πρώτο φωτογραφείο στην Άμφισσα το 1922 με την επωνυμία -ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΕΙΟΝ – «ο Απελλής». Κατέφυγε στον αρχαίο ζωγράφο επειδή αρχικά δεν ήθελε να φαίνεται η προσφυγική του καταγωγή και επιπλέον θεώρησε το «Κυριακίδης» κακόηχο.

Αλλά οι περισσότεροι Έλληνες μη γνωρίζοντας τί εστί «Απελλής» μετέ­φεραν τον τόνο στην παραλήγουσα γιατί τους έπεφτε πιο εύκολο ν’ αποκα­λούν το φωτογράφο «Απέλη». Κατά τον ίδιο τρόπο σκέφτηκαν και οι Αργείτες, όταν ο Κυριακίδης άφησε την Άμφισσα και το 1924 ήρθε στο Άργος. Πίσω στη Άμφισσα, εκτός από τη φήμη του σαν καλός φωτογράφος έμεινε και μια τεράστια διαφημιστική ταμπέλα τοποθετημένη έξω από την Άμφισσα. Ακόμη και σήμερα οι κάτοικοι της περιοχής, όταν θέλουν να προσδιορί­σουν εκείνη τη συγκεκριμένη στροφή λένε: Στο βράχο του «Απέλη». Όλη η καλλιτεχνική διαδρομή του – από το 1924 και ως το 1960 – σημα­τοδοτήθηκε από τρία φωτογραφεία: Το πρώτο λειτούργησε στη θέση που εί­ναι το καφενείο του «Φασαρία», το δεύτερο επί της Δεντροστοιχίας (Δαναού) και στο σημείο που ήταν το πρώτο υποκατάστημα της Πίστεως, ενώ το τρίτο επί της Βασιλίσσης Σοφίας 23 – στο τότε κατάστημα ηλεκτρικών ειδών του Δ. Ρουσόπουλου. Σύμφωνα με την πελατεία που τον προτιμούσε τού είχε αποδοθεί ο χαρα­κτηρισμός «ο οικογενειακός φωτογράφος του Άργους». Δούλευε με πολλή σχολαστικότητα το ρετούς και σαν ποικιλία, την καφέ φωτογραφία. Εμφά­νιζε και πράσινες φωτογραφίες, αλλά τελικά περιορίστηκε στη «σέπια» από επιμονή των πελατών. Κατά τη φωτογράφηση χρησιμοποιούσε φυσικό φως. Όλη η βορεινή πλευρά της οροφής του φωτογραφείου ήταν τζαμένια και με διάφορες κουρ­τίνες που τις μετακινούσε συνεχώς έσπαζε το φως όπως ήθελε και πετύχαινε αυτό που επεδίωκε.

Η διαδοχή

Το εμπορικό πια προσωνύμιο κληρονόμησε και ο γιος του Ιωάννης που δραστηριοποιήθηκε για πλέον 50 έτη στο τομέα των σιδηρικών, πάσης φύσεως χρωμάτων και ειδών κιγκαλερίας.

Η εξέλιξη

Και φτάνουμε στην δεκαετία του 2000 που η τρίτη γενιά  συνεχίζει αδιάκοπα την επωνυμία Απελλης. Ο εγγονός του Γεωργίου Κυριακίδη ‘’ Απελλη ‘’ Κιτσοκωστας Γιώργος  λειτουργεί ένα κατάστημα με ότι πιο σύγχρονο και εξειδικευμένο  στο χώρο της επιπλοποιίας . Επιπλέον  διαθέτει  ένα πολλαπλό  ηλεκτρονικό σύστημα   χρωμοσυνθεσεων με δίκτυο διαφορετικών   μηχανών   συνδεδεμένων  μεταξύ τους  για  να καλύπτουν τις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς Η γκάμα του καταστήματος εμπλουτίζεται  με ποικιλία τεχνικών προϊόντων  και DIY Το τμήμα κορνιζοποιιας επανήλθε για να φρεσκάρει  τις μνήμες μας Ποικιλία κορνιζών για να ντύσετε το θέμα σας με αυτή που του αρμόζει Στο κατάστημα υπάρχει ένα στοχευμενο  showroom με τα προϊόντα μας για να επιλέξετε  τα σχέδια της αρεσκείας σας

0
Το καλάθι σου
  • No products in the cart.